torsdag 11 september 2014

Clinique Sonic System

Clinique kommer nu med en massa fina nyheter. Den största nyheten är den här produkten. Den heter Sonic System och det är en rengöringsborste för ansiktet som ska ta rengöringen till nya höjder. Bea Maria på Clinique kom hit till Göteborg ända från Danmark för att presentera den här igår och jag hade den stora förmånen att få vara med på presentationen. Så roligt att få träffa Bea Maria då vi bara haft kontakt via mail förut.
Vi var fyra skönhetsbloggare från Göteborg som mötte upp Bea Maria från Clinique på Åhléns City i Nordstan. Här ser ni Bea Maria och Tanja.
Ka från ElMiKa var där (kvinnan som ligger bakom min fina bloggdesign) och så har vi Sublimt-Malin, damen med de finaste läppstifts-swatcharläpparna någonsin.  Ett mycket trevligt litet gäng.
Bea Maria hade dukat upp fint åt oss med räksmörgåsar och bubbel och så fick vi Clinique-godis också! Men nu mer information om borsten, för det var ju den som var huvudpersonen på vårt möte.
Sonic System är utvecklad i samarbete med schweiziska tandborsttillverkare, borsten är liten och smidig och lätt att använda. Den gröna sidan är till för T-zonen som ofta är något tåligare än kinderna där man i sin tur använder den vita sidan.

Borsten vibrerar - den snurrar inte. Man använder den varje dag tillsammans med sin vanliga rengöring och helst inte mer än 30 sekunder i taget i början. När huden vant sig kan man gå upp till 60 sekunder, men man bör vara försiktig då den tar mer än man tror. Personer med rosacea och aktiv akne bör också vara försiktiga.

Borststråna är antibakteriella, men man bör byta borsten ca var tredje månad. Den går utmärkt att använda i duschen då den är vattentät, men såklart får inte laddaren komma i kontakt med vatten.
Man laddar med stickkontakten eller med den usb-kontakt som medföljer. Clinique har gjort omfattande tester under utvecklingen av borsten och de flesta kvinnor som varit med i testerna har varit mycket nöjda. Jag ska såklart sätta igång och testa den här bums för den tydligen ge huden en lyster som aldrig förr! Blir spännande.

Clinique Sonic System kostar 995:- och en refillborste kostar 180:-. Borsten finns i butik nu, men vad jag förstår så har den sålt slut på många ställen redan, men eftersom den finns i det permanenta sortimentet så kommer den in igen.

Vi fick ta del av fler av höstens nyheter, men de kommer i egna inlägg.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag hade så gärna velat vara med! Var tvungen att tacka nej p g a två grejer på jobbet, och sen blev de INSTÄLLDA samma dag. Var så himla sur igår :)

Borsten verkar hur som jättespännande! Blir kul att höra vad du tycker!

Lotta L sa...

Den verkar bra, den där borsten! Och jag är väldigt nyfiken på dom andra nyheterna!

Ninni sa...

Näe! Jag som hade hoppats på att få träffa dig, Kerstin! Jag har nu testat borsten en gång och huden kändes helt squeeky clean, hittar inget svenskt ord men ni förstår vad jag menar så detta är spännande!