onsdag 17 december 2014

Tom palett från eBay

Jag har länge haft span på sånna där Z-paletter. Vet ni vad det är? Det är tomma paletter som finns i olika storlekar, de har magnet i botten så att man kan sätta in ögonskuggor i dem.  Men jag tycker att Z-paletterna är lite för dyra. Därför har jag tittat på alternativ. Jag byggde min egen palett för ett tag sedan av en gammal vattenfärglåda som jag klistrade in ett magnetark i (magnetarket köpte jag på Panduro). Men det blev inte så snyggt tyckte jag, för lådan var så plastig och lite bökig att öppna. Smink ska ju kännas lite lyxigt.
Men så tittade jag vad som fanns på eBay och fastnade för paletten på bilden. Den kostade inte riktigt lika mycket. Dessa finns i olika storlekar och mönster.  Min palett är mediumstor och färgen heter Champagne. Den är gjord i stadig papp med magnetlåsning i locket samt har magnet i botten för att fästa skuggorna. Jag gillar att den är genomskinlig så att man kan se skuggorna, det enda jag möjligen saknar är en spegel men då förlorar man ju att den är genomskinlig. Man kan inte få allt.
Jag satte in lite skuggor från olika märken så att ni kan se. Den stora skuggan kommer från Stila, de till vänster kommer från Lancôme och de små till höger från Coastalscents. Hojta om ni vill se mer av dem, tror dock jag visat dem tidigare för de är inte nya. Färgåtergivningen på bilden är inte så bra.
Jag köpte min palett hos säljaren Lullaby-1609 på eBay. Den kostade drygt 150:- med frakten inkluderad. Jag kan lätt tänka mig fler sånna här för det finns massor av märken som säljer lösa skuggor, kolla bara in Coastalscents alla nyanser, de är suveräna och hur billiga som helst! Sen finns det även ett märke som heter Makeupgeek som gjort mig mycket nyfiken, deras skuggor ska vara i klass med MAC's fast mycket billigare.

Behöver jag nya skuggor? Ja, absolut för man kan aldrig ha för många. Speciellt som jag råkade krascha en stor palett i golvet häromdagen, det var en palett från Pixi och jag fick ögonskugga på hela hallgolvet - oops! Då var det tur att jag har fler... hihi.

Inga kommentarer: